Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Läpipeluuohje/Tappelupolku

Sanastoa:

  • Pick up: Ota
  • Look at: Katso
  • Give: Anna
  • Use: Käytä
  • Talk to: Puhu
  • Push: Työnnä
  • Pull: Vedä

Barnett College: Klikkaa patsasta. Klikkaa köyttä. Klikkaa kirjahyllyä patsaista. Klikkaa jokaista kissaa. Klikkaa jokaista kaappia. Klikkaa patsasta.

New York: Ota sanomalehti. Mene talon taakse. Työntele laatikoita kunnes pääset tikkaille. Juttele äijälle. Anna hänelle sanomalehti. Työnnä ensin oikeanpuoleista vipua, sitten vasemman puoleista ja lopuksi paina nappia. Juttele Sophialle.

Islanti: Mene luolaan. Juttele Björn Heimdallille. Hän kertoo sinulle Felipe Costasta Azoreilla, ja Charles Sternhartista Tikalissa. Lennä Tikaliin.

Tikal: Mene viidakkoon. Katso mitä reittiä pääsee rotkolle. Mene takaisin ja kävele kunnes viidakon jyrsijä (jungle rodent) on rotkoreitin edessä. Iske jyrsijää piiskalla. Kiipeä puuhun jossa anakonda oli. Kävele temppeliin. Sano Sternhartille, että haluat temppeliin. Sano ettet tiedä sitä titleä. Sano papukaijalle Title, niin se kertoo titlen, jonka sanot Sternhartille. Mene temppeliin ja käske Sophian jutella Charlesille. Mene ulos ja ota lamppu. Mene takaisin ja avaa lamppu. Käytä sitä spiraaliin seinässä. Vedä se ulos ja käytä sitä patsaaseen seinässä. Vedä kärsää. Ota orichalcum-helmi ja lennä Islantiin.

Islanti(2): Laita orichalcum patsaan suuhun kaivoksessa. Ota patsas ja lennä Azoreille.

Azorit: Käske Sophian yritää onneaan. Koputa oveen ja kysy haluaisiko hän tehdä kauppoja Indyn kanssa. Vaihda Indyyn. Anna tyypille patsas.

Barnett College(2): Sinulla on kolme vaihtoehtoa, missä Platon Kadonnut Dialogi voisi olla.

Yksi: Se voi olla matkalaukussa. Mene toimistoon, avaa jääkaappi ja ota majoneesi. Mene yliopiston yläkertaan ja kiipeä köyttä pitkin ullakolle. Laita majoneesi toteemin alle. Vedä toteemia kahdesti. Kiipeä ylös ja avaa uurna. Ota avain ja mene alas. Työnnä laatikkoa ja käytä avainta laukkuun. Kaksi: Se voi olla kirjahyllyssä. Mene kellariin ja ota rätti. Mene ullakolle ja ota nuolenpää hyllystä. Kääri rätti nuolenpään ympäri ja käytä vehjettä kaatuneen kirjahyllyn muttereihin. Kolme: Se voi olla vahakissassa. Hae purkka yläkerran pulpetista. Mene kellariin ja käytä purkkaa hiilikouruun. Ota kissa ja sulata se kamiinassa. Mene takaisin toimistoon ja klikkaile klemmareita lukeaksi eri kohtia. Puhu Sophialle ja sano haluavasi hoitaa pulmat tappelemalla. Lennä Monte Carloon.

Monte Carlo: Puhu Trottierille. Hän on ruskeassa puvussa ja hänellä on harmaat hiukset. Sano olevasi Indiana Jones Barnett Collegesta. Kysy Atlantiksesta. Hän kysyy sinulta kysymyksen, jonka vastauksen löydät Dialogista. Lennä Algeriin.

Alger: Mene vasemmalla olevalle kujalle. Anna myyjälle Trottierin businesskortti. Kysy voisitko päästä Al-Jabbarin luokse ja seuraa häntä kaduille. Kun myyjä menee Omarin taloon, mene perään. Iske piiskalla kukkaruukkuja natsin pään yläpuolella, ja juttele Omarille. Ota bambukeppi, pudota vaate kepillä ja saat kartan. Käytä kamelia. Ratsasta aavikolla ja käväise välillä leireissä näyttämässä karttaa. Jos kohtaat natseja, hakkaa heidät. Kun vihdoinkin löydät kaivoksen, mene sinne. Mene tikkaita pitkin alas ja käynnistä generaattori. Työnnä seinämaalauksessa olevaa pyörylää ja ota aurinkokivi. Ota käyrä keppi, letku, ruukku ja tappi. Murenna seinää kepillä ja työnnä tappi reikään. Laita aurinkokivi siihen ja katso Dialogista oikea asento. Katso aurinkokiveä ja käännä se oikeaan asentoon. Ota aurinkokivi ja mene ovesta sisään. Juttele natsille ja iske piiskalla ase pois.

Hakkaa hänet ja kiipeä kuumailmapalloon. Lennä merelle.

Kreeta: Mene vasemmalle raunioille ja mene sillan ylitse vasemmalle. Ota maanmittauslaite ja käy jokaisessa huoneessa. Sinun pitäisi löytää huone, jossa on seinäpiirros, johon kuuluu härän pää, sarvet, häntä ja kuukivi. Katso kaikkia kiviä ja työnnä niitä, jotka ovat irrallaan. Kun löydät kaksi patsasta, laita maanmittauslaite niiden päälle. Katso sillä niitä sarvia, jotka olivat piirroksessa. Kun X ilmaantuu, kaiva sen kohdalta kepillä. Saat kuukiven. Mene pois raunioilta, ja niin vasemmalle kuin pystyt. Laita kivikiekot kivialustalle (stone pedestal). Katso Dialogista asento ja käännä kiekot oikeaan asentoon. Paina nappia ja hakkaa vartija. Mene sisään. Sisällä, ota kaksi kivipäätä ja mene oviaukosta. Iske piiskalla viimeinen kivipää edellisestä huoneesta. Mene ylhäällä olevaan huoneeseen ja sieltä kahdesti oikealla olevaan huoneeseen. Iske piiskalla patsaan päätä ja katso päätä. Katso Sternhartin lappua ja ota sauva. Katso vesiputousta ja käytä ketjua, joka on sen takana. Kävele patsaalle. Kävele takaisin vasemmalla olevaan huoneeseen ja laita päät alustalle. Mene auenneesta ovesta sisään ja mene ylemmästä oviaukosta. Jatka oikealle kunnes tulet huoneeseen jossa on paino. Käytä sauvaa irtonaiseen kiveen ja mene takaisin ylemmän ja alemman oviaukon huoneeseen. Mene alemmasta oviaukosta ja jatka matkaa oikealle kunnes tulet patsaan huoneeseen. Laita sauva patsaan suuhun ja ota laatikko ja orichalcum-helmi. Laita helmi laatikkoon ja mene huoneeseen, jossa on suljettu oviaukko. Työnnä sitä pari kertaa, niin se kaatuu. Mene sisään ja iske piiskalla kivistä ulkonemaa. mene vasemmasta oviaukosta ja jatkaa matkaa, kunnes tulet huoneeseen josta lähtevän käytävän päässä pari natsia juttelee. Mene oikeanpuoleisen kivipaaden taakse, ja kun natsi tulee, työnnä paasi hänen niskaansa. Mene käytävään, josta natsi tuli ja tyrmää tämäkin natsi. Jatka matkaasi seuraavaan huoneeseen ja mene toiseen oviaukkoon oikealta. Hakkaa natsi, mene seuraavaan huoneeseen ja hakkaa tämäkin natsi. Mene seuraavaan huoneeseen ja työnnä tippukiveä. Mene takaisin neljän oviaukon huoneeseen ja mene oikealle. Ota tippukivi ja jatka matkaasi kaksi ruutua oikealle ison kiven luokse. Kaiva kepillä kiven alta ja mene alas tunneliin. Puhu tyypille, mutta ÄLÄ TAPPELE-se voisi olla epäterveellistä. Kun pääset pakoon, työnnä kivi pois ovelta tippukivellä.

Mene katsomaan Arnoldin (iso laulava heppu) taskuja, ja laita helmet arkkuun sekä sulje se. Nyt palaa samaa reittiä kuin tulit (mutta vain niin pitkälle kuin hakkasit ensimmäisen natsin labyrintissa. Käytä välillä kalaa kuilujen reunoilla, ja kun kala osoittaa alas, heitä piiska alas. Mene Arnoldin luokse, ja avaa ovi hänen takanaan. Laita kivet keskellä huonetta olevaan tappiin ja katso Dialogista oikea asento. Käännä kivet oikeaan asentoon ja paina nappia. Mene auenneesta ovesta ja äläkä unohda ottaa kivikiekkoja. Mene ulos.

Thera: Mene pois satamasta. Mene johonkin vuoristopoluista. Paikassa, jossa on auto, ota renkaanpaikkaussarja. Mene takaisin satamaan ja katso Dialogia. Katso, miten kaukana pienempi Atlantiksen siirtokunta (colony) on Atlantiksesta, ja mihin suuntaan. Jaa luku kymmenellä, ja kerro suunta ja pituus. Lähdette merelle. Avaa lokero ja käytä renkaanpaikkaussarjaa sukelluspukuun. Kytke ilmaletku pukuun, väännä kytkintä ja pue puku yllesi. Nyt kun olet Sophia, kinnitä koukku Indyyn. Mene jokaiseen oviaukkoon, kunnes olet ilmalukossa.

Atlantis: Ota puinen esine. Kosketa kivisortumaa oikealla ja käytä tikkaita siihen. Mene ylös ja avaa kivilaatikko. Ota metallinen soihtu ja laita helmi siihen. Ota tikkaat ja laita kivet tappiin. Laita kivet vastakkaiseen asentoon kuin pienoismallihuoneessa. Paina nappia ja laita helmi patsaan suuhun. Ota kivikiekot ja mene ovesta sisään. Atlantiksen huoneiden paikat vaihtelevat. Mutta tässä on asioita, joita tarvitaan.

Uloimmalla kehällä on sortumia. Yhdellä on luuranko, jolta otat rintakehän.

Etsi solttu ja hakkaa hänet. Ota hänen makkaransa ja laita se rintakehään.

Etsi huone jossa on rapuallas. Laita rintakehä altaaseen ja odota kunnes nappaa. Ota rintakehä.

Etsi huone jossa on robotin osia. Ota hammaspyörä.

Etsi huone jossa on lisää robotin osia. Ota pronssipyörä.

Etsi huone jossa on patsas ja sortunut lattia. Laita tikkaat kuilun päälle ja mene ottamaan kuppi. Mene takaisin ja ota tikkaat mukaasi.

Etsi huone jossa on patsas, joka näyttää härän ja kalan välimuodolta.Ota patsaan pää.

Etsi laavahuone. Laita kuppi alustalle ja patsaan pää sen yläpuolelle. Mene konehuoneeseen ja laita pronssipyörä tappiin ja kaada laava ylhäällä olevaan tuuttiin(funnel). Ota helmet ja tee se uudestaan. Ota pronssipyörä.

Etsi huone, josta vie tunneli vankilaan. Se on oikea, jos patsas on edessäsi ristikon takana. Laita helmi patsaan suuhun.

Etsi huone jossa on samanlainen patsas kuin islannissa. Ota se ja mene solttuhuoneeseen(sentry room). Laita helmi ankerias patsaan suuhun ja toinen helmi kalapatsaan suuhun. Mene sisään.

Mene vankilaan. Ota patsaan osa ja mene kanaaliin.

Heitä mustekalalle rintakehä ja ui toiselle puolelle. Laita helmi rapulautan suuhun ja melo vasemmalla olevalle portille. Laita siihen aurinkokivi ja seuraavaan kuukivi, seuraavaan maailmankivi jne. Huoneessa jossa on ovi, mene ylös. Ota puolikuunmuotoinen hammaspyörä kaapista ja sulje kaappi. Katso sitä ja paina muistiisi, miltä se näyttää. Mene takaisin lautalle ja mene vasemmalla puolella olevasta portista. Mene käytävään. Käytä tikkaita patsaaseen ja avaa luukku. Katso koneistoa ja laita pronssipyörä keskellä olevaan tappiin, patsaan osa pyörän päälle, puolikuunmuotoinen hammaspyörä oikealla oleviin tappeihin ja toinen hammaspyörä vasemmalle ylös. Laita helmi patsaan osan suuhun. Mene alas ja laita ketjun toinen pää käteen ja toinen ovessa olevaan pronssirenkaaseen. Katso taas koneistoa ja laita hammaspyörä alempaan tappiin ja helmi suuhun. Ota maasta sarananaula (hinge pin). Mene Sophian luokse ja anna hänelle sarananaula. Nosta ristikkoa ja sano, ”Minulla on idea.” Sano että laittaa sarananaulan pönkäksi ristikon alle. Ota ristikko ja sarananaula. Mene takaisin kanaalin patsaan luokse ja mene sisään Atlantiksen toiseen renkaaseen.

Atlantiksen toinen rengas: Kun menet sisään, niin Sophia lähtee eteenpäin. Seuraa häntä ovesta sisään ja mene niin vasemmalle kuin voit. Ota kolosta valtikka (scepter), ja katso Sophiaa. Laita helmi kaulakorun suuhun ja käytä laatikkoa kaulakoruun. Kun Nur-Ab-Sal on kuollut, mene ulos ja vasemmalle. Katso seinästä asento ja mene huoneeseen, jossa on rapuauto. Mene ylös ja laita valtikka ja sarananaula koneeseen niihin asentoihin, jotka ovat lattiassa. Laita helmi suuhun, ja kun kone lähtee, niin vaihda vipujen asento niihin, jotka olivat seinässä. Kävele sillan loppuun ja alas.

Atlantiksen kolmas ja viimeinen rengas: Kävele oviaukoista sisään kunnes pääset kohtaan, jossa seinässä näkyy kolme asentoa. Pistä ne muistiin. Jos Sophia seuraa sinua,olet oikealla reitillä. Jatka kulkemista, kunnes tulet sillalle. Kävele sen yli eri laattoja käyttämällä ja kävele alas. Kävele sisään ja laita kivikiekot tappiin. Käännä kiekot samaan asentoon kuin seinässä. Kun natsit saapuvat paikalle, puhu heille kunnes Kerner kuolee. Kun Ubermann yrittää tehdä sinusta jumalan, sano että hänen kannaltaan se ei olisi hyödyllistä.

Sano, että kertominen saattaisi ehkä toimia jakamisen sijaan. Mutta sano ei yhtään, kun hän kysyy montako helmeä. Sano, että tapat hänet, kun olet jumala. Sen jälkeen, tee olosi mukavaksi, ja katso loppudemo.

Kuvat näytteitä pelistä Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Copyright: LucasArts 1992.

Älypolun läpipeluuohje

Tiimipolun läpipeluuohje