Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Läpipeluuohje/Älypolku

Sanastoa:

  • Pick up: Ota
  • Look at: Katso
  • Give: Anna
  • Use: Käytä
  • Talk to: Puhu
  • Push: Työnnä
  • Pull: Vedä

Barnett College: Klikkaa patsasta. Klikkaa köyttä. Klikkaa kirjahyllyä patsaista. Klikkaa jokaista kissaa. Klikkaa jokaista kaappia. Klikkaa patsasta.

New York: Ota sanomalehti. Mene talon taakse. Työntele laatikoita kunnes pääset tikkaille. Juttele äijälle. Anna hänelle sanomalehti. Työnnä ensin oikeanpuoleista vipua, sitten vasemman puoleista ja lopuksi paina nappia. Juttele Sophialle.

Islanti: Mene luolaan. Juttele Björn Heimdallille. Hän kertoo sinulle Felipe Costasta Azoreilla, ja Charles Sternhartista Tikalissa. Lennä Tikaliin.

Tikal: Mene viidakkoon. Katso mitä reittiä pääsee rotkolle. Mene takaisin ja kävele kunnes viidakon jyrsijä (jungle rodent) on rotkoreitin edessä. Iske jyrsijää piiskalla. Kiipeä puuhun jossa anakonda oli. Kävele temppeliin. Sano Sternhartille, että haluat temppeliin. Sano ettet tiedä sitä titleä. Sano papukaijalle Title, niin se kertoo titlen, jonka sanot Sternhartille. Mene temppeliin ja käske Sophian jutella Charlesille. Mene ulos ja ota lamppu. Mene takaisin ja avaa lamppu. Käytä sitä spiraaliin seinässä. Vedä se ulos ja käytä sitä patsaaseen seinässä. Vedä kärsää. Ota orichalcum-helmi ja lennä Islantiin.

Islanti(2): Laita orichalcum patsaan suuhun kaivoksessa. Ota patsas ja lennä Azoreille.

Azorit: Käske Sophian yritää onneaan. Koputa oveen ja kysy haluaisiko hän tehdä kauppoja Indyn kanssa. Vaihda Indyyn. Anna tyypille patsas.

Barnett College(2): Sinulla on kolme vaihtoehtoa, missä Platon Kadonnut Dialogi voisi olla.

Yksi: Se voi olla matkalaukussa. Mene toimistoon, avaa jääkaappi ja ota majoneesi. Mene yliopiston yläkertaan ja kiipeä köyttä pitkin ullakolle. Laita majoneesi toteemin alle. Vedä toteemia kahdesti. Kiipeä ylös ja avaa uurna. Ota avain ja mene alas. Työnnä laatikkoa ja käytä avainta laukkuun. Kaksi: Se voi olla kirjahyllyssä. Mene kellariin ja ota rätti. Mene ullakolle ja ota nuolenpää hyllystä. Kääri rätti nuolenpään ympäri ja käytä vehjettä kaatuneen kirjahyllyn muttereihin. Kolme: Se voi olla vahakissassa. Hae purkka yläkerran pulpetista. Mene kellariin ja käytä purkkaa hiilikouruun. Ota kissa ja sulata se kamiinassa. Mene takaisin toimistoon ja klikkaile klemmareita lukeaksi eri kohtia. Puhu Sophialle ja sano haluavasi hoitaa pulmat älyllä. Lennä Monte Carloon.

Monte Carlo: Puhu Trottierille. Hän on ruskeassa puvussa ja hänellä on harmaat hiukset. Sano olevasi Indiana Jones Barnett Collegesta. Kysy Atlantiksesta. Hän kysyy sinulta kysymyksen, jonka vastauksen löydät Dialogista. Lennä Algeriin.

Alger: Mene vasemmalla olevalle kujalle. Anna myyjälle Trottierin businesskortti. Kysy voisitko päästä Al-Jabbarin luokse ja seuraa häntä kaduille. Seuraa punaista pistettä ja puhu äijälle kun hän marketin kohdalla. Sano, että hänellä on hieno fetsi. Jatka keskustelua kunnes saat fetsin. Mene takaisin kujalle. Anna äijälle fetsi ja sano haluavasi tavata Al-Jabbarin uudestaan. Seuraa häntä kaduilla. Se on helppoa, kun äijä on punainen täplä. Voit myöskin saada enemmän pisteitä seuraamalla äijää silloin kun hänellä ei ole fetsiä. Kuitenkin, mene Omarin taloon. Puhu Omarille, lopeta keskustelu ja mene kaappiin (closet). Mene ulos ja sulje kaappi. Ota bambukeppi ja kaksi patsasta. Pudota vaate kepillä ja saat kartan. Käytä kamelia. Ratsasta aavikolla ja käväise välillä leireissä näyttämässä karttaa. Jos kohtaat kamelityyppejä, anna heille patsaita. Kun vihdoinkin löydät kaivoksen, mene sinne.

Avaa konepelti ja mene tikkaita pitkin alas. Ota putki, käyrä keppi ja ruukku. Avaa generaattorin bensatankki ja mene ylös. Avaa bensatankki, käytä letkua siihen ja ruukkua putken päähän. Ota putki ja sulje bensatankki. Mene alas ja käytä ruukkua bensatankkiin. Käynnistä generaattori. Työnnä seinämaalauksessa olevaa pyörylää ja ota patsas. Käytä orichalcum-helmeä patsaaseen ja sammuta gene. Avaa gene ja ota sytytystulppa. Mene ylös ja laita sytytystulppa moottoriin. Käytä patsasta sytytystulppiin ja sulje konepelti. Avaa ovi ja ota sähke. Lue se ja käytä autoa. Mene Monte Carloon.

Monte Carlo(2): Puhu Trottierille ja sano natsien aikovan siepata hänet saadakseen aurinkokiven. Kun hänet siepataan, aja hänen autollaan ja törmäile heihin. Et voi tehdä autolla yhtään U-käännöstä. Parin kerran jälkeen törmäätte ja natsit pakenevat.

Puhu Trottierille ja sano pelastaneesi hänen henkensä. Hän laittaa osoitteen, missä näkyy osoite. Etsi se osoite, missä aurinkokivi on ja ota se viemäristä. Lennä Theralle.

Thera: Ota kalaverkko ja mene pois satamasta. Mene johonkin vuoristopoluista. Paikassa, jossa on laatikko, sulje laatikko. Ota kuitti ja mene luolaan. Mene vasemmalla olevaan huoneeseen ja sulje ovi. Laita aurinkokivi tappiin ja katso Dialogista, mikä on oikea asento. Katso aurinkokiveä ja käännä se oikeaan asentoon. Paina nappia, avaa ovi ja ota kyltti. Ota lapio ja avaa se. Mene uloskäynnin luokse ja kaivaudu ulos. Mene satamaan ja ota kori. Anna äijälle kyltti. Avaa laatikko ja ota ilmapallo. Anna äijälle kuitti. Mene takaisin vuoriston laatikon luokse ja käytä palloa kalaverkkoon ja palloa koriin. Laita vielä letku ja käytä sääpalloa luonnonkaasuvuotoon(gas fissure). Käytä ilmapalloa ja lennä merelle.

Painele hiiren vasenta ja oikeaa nappia laskeaksi ja lisääksesi korkeutta ja muuttaaksesi suuntaa. Etsi sukellusvene ja laskeudu sinne. Mene alas missä on vartija ja mene vasemmalle. Ota lihaa ja leipää ja tee niistä voileipä. Mene vartijan eteen ja ala syödä leipää. Avaa kaapit ja ota kuukivi ja torpedon käyttöohjeet. Sulje kaapit, ja mene taas vasemmalle.

Kreeta: Mene sukellusveneen oikeaan päähän, ota öljyinen rätti ja pyykkinaru.Mene vasempaan päähän ja käytä torpedon käyttöohjeita ohjauspaneeliin. Laita rätti johtoihin ja mene takaisin oikeaan päähän. Laita pyykkinaru vipuun ja käytä torpedon käyttöohjeita ohjauspaneeliin. Avaa torpedoputki ja ryömi sisään. Ota pyykkinaru ja sulje torpedoputki. Vedä pyykkinarusta. Mene ylös ja laita kivikiekot kivialustalle(stone pedestal). Katso Dialogista asento ja käännä kiekot oikeaan asentoon. Paina nappia, ota kiekot ja mene sisään. Sisällä, ota kaksi kivipäätä ja mene oviaukosta. Iske piiskalla viimeinen kivipää edellisestä huoneesta. Mene ylhäällä olevaan huoneeseen ja sieltä kahdesti oikealla olevaan huoneeseen. Iske piiskalla patsaan päätä ja katso päätä. Katso Sternhartin lappua ja ota sauva, maailmankivi ja kangaspala. Katso vesiputousta ja käytä ketjua, joka on sen takana. Kävele patsaalle. Kävele takaisin vasemmalla olevaan huoneeseen ja laita päät alustalle. Mene auenneesta ovesta sisään ja mene ylemmästä oviaukosta. Jatka oikealle kunnes tulet huoneeseen jossa on paino. Käytä sauvaa irtonaiseen kiveen ja mene takaisin ylemmän ja alemman oviaukon huoneeseen. Mene alemmasta oviaukosta ja jatka matkaa oikealle kunnes tulet patsaan huoneeseen. Laita sauva patsaan suuhun ja ota laatikko ja orichalcum-helmi ja mene takana olevaan huoneeseen. Laita helmi patsaaseen jolla on sarvet ja patsas aukkoon koneessa. Ryömi reiästä sisään. Laita kivet keskellä huonetta olevaan tappiin ja katso Dialogista oikea asento. Käännä kivet oikeaan asentoon ja paina nappia. Mene auenneesta ovesta ja äläkä unohda ottaa kivikiekkoja. Mene oikealla puolella olevaan huoneeseen ja sido pyykkinaru kampaan. Hinkkaa kangaspalalla kampaa. Laita helmet laatikkoon ja sulje se. Käytä kampaa ja ota helmi luista. Mene takaisin äskeiseen huoneeseen ja käytä kampaa vesiputouksen vasemmalla puolella. Käytä käyrää keppiä seinään ja avaa ovi. Mene sisään ja ota helmi. Laita helmi koneen suuhun ja hyppää kyytiin.

Atlantis: Ota puinen esine. Kosketa kivisortumaa oikealla ja käytä tikkaita siihen. Mene ylös ja avaa kivilaatikko. Ota metallinen soihtu ja laita helmi siihen. Ota tikkaat ja laita kivet tappiin.

Laita kivet vastakkaiseen asentoon kuin pienoismallihuoneessa. Paina nappia ja laita helmi patsaan suuhun. Ota kivikiekot ja mene ovesta sisään. Atlantiksen huoneiden paikat vaihtelevat. Mutta tässä on asioita, joita tarvitaan.

Uloimmalla kehällä on sortumia. Yhdellä on luuranko, jolta otat rintakehän.

Etsi solttu ja hakkaa hänet. Ota hänen makkaransa ja laita se rintakehään.

Etsi huone jossa on rapuallas. Laita rintakehä altaaseen ja odota kunnes nappaa. Ota rintakehä.

Etsi huone jossa on robotin osia. Ota hammaspyörä.

Etsi huone jossa on lisää robotin osia. Ota pronssipyörä.

Etsi huone jossa on patsas ja sortunut lattia. Laita tikkaat kuilun päälle ja mene ottamaan kuppi. Mene takaisin ja ota tikkaat mukaasi.

Etsi huone jossa on patsas, joka näyttää härän ja kalan välimuodolta.Ota patsaan pää.

Etsi laavahuone. Laita kuppi alustalle ja patsaan pää sen yläpuolelle. Mene konehuoneeseen ja laita pronssipyörä tappiin ja kaada laava ylhäällä olevaan tuuttiin(funnel). Ota helmet ja tee se uudestaan. Ota pronssipyörä.

Etsi huone, josta vie tunneli vankilaan. Se on oikea, jos patsas on edessäsi ristikon takana. Laita helmi patsaan suuhun.

Etsi huone jossa on samanlainen patsas kuin islannissa. Ota se ja mene solttuhuoneeseen(sentry room). Laita helmi ankerias patsaan suuhun ja toinen helmi kalapatsaan suuhun. Mene sisään.

Mene vankilaan. Ota patsaan osa ja mene kanaaliin.

Heitä mustekalalle rintakehä ja ui toiselle puolelle. Laita helmi rapulautan suuhun ja melo vasemmalla olevalle portille. Laita siihen aurinkokivi ja seuraavaan kuukivi, seuraavaan maailmankivi jne. Huoneessa jossa on ovi, mene ylös. Ota puolikuunmuotoinen hammaspyörä kaapista ja sulje kaappi. Katso sitä ja paina muistiisi, miltä se näyttää. Mene takaisin lautalle ja mene vasemmalla puolella olevasta portista. Mene käytävään. Käytä tikkaita patsaaseen ja avaa luukku.

Katso koneistoa ja laita pronssipyörä keskellä olevaan tappiin, patsaan osa pyörän päälle, puolikuunmuotoinen hammaspyörä oikealla oleviin tappeihin ja toinen hammaspyörä vasemmalle ylös. Laita helmi patsaan osan suuhun. Mene alas ja laita ketjun toinen pää käteen ja toinen ovessa olevaan pronssirenkaaseen. Katso taas koneistoa ja laita hammaspyörä alempaan tappiin ja helmi suuhun. Ota maasta sarananaula (hinge pin). Mene Sophian luokse ja anna hänelle sarananaula. Nosta ristikkoa ja sano, ”Minulla on idea.” Sano että laittaa sarananaulan pönkäksi ristikon alle. Ota ristikko ja sarananaula. Mene takaisin kanaalin patsaan luokse ja mene sisään Atlantiksen toiseen renkaaseen.

Atlantiksen toinen rengas: Kun menet sisään, niin Sophia lähtee eteenpäin.

Seuraa häntä ovesta sisään ja mene niin vasemmalle kuin voit. Ota kolosta valtikka (scepter), ja katso Sophiaa. Laita helmi kaulakorun suuhun ja käytä laatikkoa kaulakoruun. Kun Nur-Ab-Sal on kuollut, mene ulos ja vasemmalle. Katso seinästä asento ja mene huoneeseen, jossa on rapuauto. Mene ylös ja laita valtikka ja sarananaula koneeseen niihin asentoihin, jotka ovat lattiassa. Laita helmi suuhun, ja kun kone lähtee, niin vaihda vipujen asento niihin, jotka olivat seinässä. Kävele sillan loppuun ja alas.

Atlantiksen kolmas ja viimeinen rengas: Kävele oviaukoista sisään kunnes pääset kohtaan, jossa seinässä näkyy kolme asentoa. Pistä ne muistiin. Jos Sophia seuraa sinua, olet oikealla reitillä. Jatka kulkemista, kunnes tulet sillalle. Kävele sen yli eri laattoja käyttämällä ja kävele alas. Kävele sisään ja laita kivikiekot tappiin. Käännä kiekot samaan asentoon kuin seinässä. Kun natsit saapuvat paikalle, puhu heille kunnes Kerner kuolee. Kun Ubermann yrittää tehdä sinusta jumalan, sano että hänen kannaltaan se ei olisi hyödyllistä.

s

Sano, että kertominen saattaisi ehkä toimia jakamisen sijaan. Mutta sano ei yhtään, kun hän kysyy montako helmeä. Sano, että tapat hänet, kun olet jumala. Sen jälkeen, tee olosi mukavaksi, ja katso loppudemo.

Kuvat näytteitä pelistä Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Copyright: LucasArts 1992.

Tappelupolun läpipeluuohje

Tiimipolun läpipeluuohje