Indiana Jones and the Fate of Atlantis Läpipeluuohje/Tiimipolku
Sanastoa:
Barnett College: Klikkaa patsasta. Klikkaa köyttä. Klikkaa kirjahyllyä patsaista. Klikkaa jokaista kissaa. Klikkaa jokaista kaappia. Klikkaa patsasta. New York: Ota sanomalehti. Mene talon taakse. Työntele laatikoita kunnes pääset tikkaille. Juttele äijälle. Anna hänelle sanomalehti. Työnnä ensin oikeanpuoleista vipua, sitten vasemman puoleista ja lopuksi paina nappia. Juttele Sophialle. Islanti: Mene luolaan. Juttele Björn Heimdallille. Hän kertoo sinulle Felipe Costasta Azoreilla, ja Charles Sternhartista Tikalissa. Lennä Tikaliin. Tikal: Mene viidakkoon. Katso mitä reittiä pääsee rotkolle. Mene takaisin ja kävele kunnes viidakon jyrsijä (jungle rodent) on rotkoreitin edessä. Iske jyrsijää piiskalla. Kiipeä puuhun jossa anakonda oli. Kävele temppeliin. Sano Sternhartille, että haluat temppeliin. Sano ettet tiedä sitä titleä. Sano papukaijalle Title, niin se kertoo titlen, jonka sanot Sternhartille. Mene temppeliin ja käske Sophian jutella Charlesille. Mene ulos ja ota lamppu. Mene takaisin ja avaa lamppu. Käytä sitä spiraaliin seinässä. Vedä se ulos ja käytä sitä patsaaseen seinässä. Vedä kärsää. Ota orichalcum-helmi ja lennä Islantiin. Islanti(2): Laita orichalcum patsaan suuhun kaivoksessa. Ota patsas ja lennä Azoreille. Azorit: Käske Sophian yritää onneaan. Koputa oveen ja kysy haluaisiko hän tehdä kauppoja Indyn kanssa. Vaihda Indyyn. Anna tyypille patsas. Barnett College(2): Sinulla on kolme vaihtoehtoa, missä Platon Kadonnut Dialogi voisi olla. Yksi: Se voi olla matkalaukussa. Mene toimistoon, avaa jääkaappi ja ota majoneesi. Mene yliopiston yläkertaan ja kiipeä köyttä pitkin ullakolle. Laita majoneesi toteemin alle. Vedä toteemia kahdesti. Kiipeä ylös ja avaa uurna. Ota avain ja mene alas. Työnnä laatikkoa ja käytä avainta laukkuun. Kaksi: Se voi olla kirjahyllyssä. Mene kellariin ja ota rätti. Mene ullakolle ja ota nuolenpää hyllystä. Kääri rätti nuolenpään ympäri ja käytä vehjettä kaatuneen kirjahyllyn muttereihin. Kolme: Se voi olla vahakissassa. Hae purkka yläkerran pulpetista. Mene kellariin ja käytä purkkaa hiilikouruun. Ota kissa ja sulata se kamiinassa. Mene takaisin toimistoon ja klikkaile klemmareita lukeaksi eri kohtia. Puhu Sophialle ja sano haluavasi mennä Sophian kanssa. Lennä Algeriin. Alger: Puhu veitsenheittelijälle ja sitten puhu Sophialle. Kysy, auttaisiko hän veitsenheittelijää, ja kun hän menee katsomaan lähempää, tönäise hänet eteen. Mene vasemmalla olevalle kujalle ja ota naamio. Kysy Omarilta paljonko se maksaa ja lennä Monte Carloon. Monte Carlo: Puhu Trottierille. Hän on ruskeassa puvussa ja hänellä on harmaat hiukset. Sano olevasi Indiana Jones Barnett Collegesta. Kysy Atlantiksesta. Hän kysyy sinulta kysymyksen, jonka vastauksen löydät Dialogista. Muista kaikki, mitä hän sanoo ja pyydä hänet ylös Sophian istuntoon (seance). Kun hän on ylhäällä, käske Sophian pitää hänet tyytyväisenä. Avaa komero ja ota taskulamppu. Ota lakana sängystä. Avaa sulakelaatikko ja polta sulake. Käytä lakanaa, käytä naamiota ja lopulta käytä taskulamppua. Saat aurinkokiven. Lennä Algeriin. Alger(2): Mene taas Omarin luokse ja näytä hänelle aurinkokivi. Kun olet tullut takaisin ratsastusretkeltä, vaihda naamio johonkin Omarin tavaroista. Mene kysymään hedelmäkauppiaalta, vaihtaisiko hän sen paistettuun kyyhkyseen (squab). Jos ei, vaihda se toiseen tavaraan Omarilla kunnes hän suostuu. Kun saat kyyhkysen, anna se kerjäläiselle. Mene katolle ja anna lippu miehelle. Mene palloon ja katkaise köysi veitsellä. Painele hiiren vasenta ja oikeaa nappia laskeaksi ja lisääksesi korkeutta ja muuttaaksesi suuntaa. Käy välillä leireissä näyttämässä karttaa. Kun löydät kaivoksen, laskeudu sinne. Avaa konepelti ja mene tikkaita pitkin alas. Ota putki, käyrä keppi, ruukku. Avaa generaattorin bensatankki ja mene ylös. Avaa bensatankki, käytä letkua siihen ja ruukkua putken päähän. Ota putki ja sulje bensatankki. Mene alas ja käytä ruukkua bensatankkiin. Käynnistä generaattori. Murenna seinää kepillä ja työnnä tappi reikään. Laita aurinkokivi siihen ja katso Dialogista oikea asento. Katso aurinkokiveä ja käännä se oikeaan asentoon. Ota aurinkokivi ja sammuta gene. Avaa gene ja ota sytytystulppa. Mene ylös ja laita sytytystulppa moottoriin. Laita virranjakaja moottoriin, hyppää kyytiin ja lennä Kreetalle. Kreeta: Mene vasemmalle raunioille ja mene sillan ylitse vasemmalle. Ota maanmittauslaite ja käy jokaisessa huoneessa. Sinun pitäisi löytää huone, jossa on seinäpiirros, johon kuuluu härän pää, sarvet, häntä ja kuukivi. Katso kaikkia kiviä ja työnnä niitä, jotka ovat irrallaan. Kun löydät kaksi patsasta, laita maanmittauslaite niiden päälle. Katso sillä niitä sarvia, jotka olivat piirroksessa. Kun X ilmaantuu, kaiva sen kohdalta kepillä. Saat kuukiven. Mene pois raunioilta, ja niin vasemmalle kuin pystyt. Laita kivikiekot kivialustalle (stone pedestal). Katso Dialogista asento ja käännä kiekot oikeaan asentoon. Paina nappia ja hakkaa vartija. Mene sisään. Sisällä, ota kaksi kivipäätä ja mene oviaukosta. Iske piiskalla viimeinen kivipää edellisestä huoneesta. Mene ylhäällä olevaan huoneeseen ja sieltä kahdesti oikealla olevaan huoneeseen. Iske piiskalla patsaan päätä ja katso päätä. Katso Sternhartin lappua ja ota sauva. Katso vesiputousta ja käytä ketjua, joka on sen takana. Kävele patsaalle. Kävele takaisin vasemmalla olevaan huoneeseen ja laita päät alustalle. Mene auenneesta ovesta sisään ja mene ylemmästä oviaukosta. Jatka oikealle kunnes tulet huoneeseen jossa on paino. Käytä sauvaa irtonaiseen kiveen ja mene takaisin ylemmän ja alemman oviaukon huoneeseen. Mene alemmasta oviaukosta ja jatka matkaa oikealle kunnes tulet patsaan huoneeseen. Laita sauva patsaan suuhun ja ota laatikko ja orichalcum-helmi. Laita helmi laatikkoon ja palaa Sternhartin luo. Mene takana olevasta oviaukosta ja pyydä Sophiaa kiipeämään reiästä. Mene portin takana olevasta oviaukosta ja pyydä Sophiaa laittamaan kaulakorunsa laatikkoon. Käytä kalaa jokaisessa huoneessa. Siellä, missä se osoittaa seinää kohti, kaiva seinää kepillä. Avaa ovi ja mene sisään. Avaa toinen ovi, laita kivet keskellä huonetta olevaan tappiin ja katso Dialogista oikea asento. Käännä kivet oikeaan asentoon ja paina nappia. Mene auenneesta ovesta ja äläkä unohda ottaa kivikiekkoja. Vaihda Kernerin kanssa kivet Sophian henkeen ja kaiva seinää kepillä. Mene sukellusveneelle, hakkaa kapteeni ja vedä vivusta. Puhu mikrofoniin, ja käske kaikkia menemään sukellusveneen päähän. Mene alas ja vasemmalle. Ota lihaa ja leipää ja tee voileipä. Ota kannu ja ota siihen akkuhappoa. Väännä vivusta ylhäällä ja väännä toisesta vivusta. Mene alas ja vasemmalle. Puhu Sophialle ja käske hänen häiritä vartijaa. Kierrä vartijan taakse ja mene häntä kohti. Puhu vartijalle ämpäreistä (bucket). Ota imukuppi ja mene torniin. Laita imukuppi vivun tilalle ja mene alas ja oikealle. Avaa luukku, mene alas ja kaada akkuhappo laatikkoon. Ota kivet ja avain sekä palaa Sophian luokse. Avaa ratti avaimella ja käännä rattia. Ohjaa itsesi ilmalukkoon. Atlantis: Ota puinen esine. Kosketa kivisortumaa oikealla ja käytä tikkaita siihen. Mene ylös ja avaa kivilaatikko. Ota metallinen soihtu ja laita helmi siihen. Ota tikkaat ja laita kivet tappiin. Laita kivet vastakkaiseen asentoon kuin pienoismallihuoneessa. Paina nappia ja laita helmi patsaan suuhun. Ota kivikiekot ja mene ovesta sisään. Atlantiksen huoneiden paikat vaihtelevat. Mutta tässä on asioita, joita tarvitaan. Uloimmalla kehällä on sortumia. Yhdellä on luuranko, jolta otat rintakehän. Etsi solttu ja hakkaa hänet. Ota hänen makkaransa ja laita se rintakehään. Etsi huone jossa on rapuallas. Laita rintakehä altaaseen ja odota kunnes nappaa. Ota rintakehä. Etsi huone jossa on robotin osia. Ota hammaspyörä. Etsi huone jossa on lisää robotin osia. Ota pronssipyörä. Etsi huone jossa on patsas ja sortunut lattia. Laita tikkaat kuilun päälle ja mene ottamaan kuppi. Mene takaisin ja ota tikkaat mukaasi. Etsi huone jossa on patsas, joka näyttää härän ja kalan välimuodolta.Ota patsaan pää. Etsi laavahuone. Laita kuppi alustalle ja patsaan pää sen yläpuolelle. Mene konehuoneeseen ja laita pronssipyörä tappiin ja kaada laava ylhäällä olevaan tuuttiin(funnel). Ota helmet ja tee se uudestaan. Ota pronssipyörä. Etsi huone, josta vie tunneli vankilaan. Se on oikea, jos patsas on edessäsi ristikon takana. Laita helmi patsaan suuhun. Etsi huone jossa on samanlainen patsas kuin islannissa. Ota se ja mene solttuhuoneeseen(sentry room). Laita helmi ankerias patsaan suuhun ja toinen helmi kalapatsaan suuhun. Mene sisään. Mene vankilaan. Ota patsaan osa ja mene kanaaliin. Heitä mustekalalle rintakehä ja ui toiselle puolelle. Laita helmi rapulautan suuhun ja melo vasemmalla olevalle portille. Laita siihen aurinkokivi ja seuraavaan kuukivi, seuraavaan maailmankivi jne. Huoneessa jossa on ovi, mene ylös. Ota puolikuunmuotoinen hammaspyörä kaapista ja sulje kaappi. Katso sitä ja paina muistiisi, miltä se näyttää. Mene takaisin lautalle ja mene vasemmalla puolella olevasta portista. Mene käytävään. Käytä tikkaita patsaaseen ja avaa luukku. Katso koneistoa ja laita pronssipyörä keskellä olevaan tappiin, patsaan osa pyörän päälle, puolikuunmuotoinen hammaspyörä oikealla oleviin tappeihin ja toinen hammaspyörä vasemmalle ylös. Laita helmi patsaan osan suuhun. Mene alas ja laita ketjun toinen pää käteen ja toinen ovessa olevaan pronssirenkaaseen. Katso taas koneistoa ja laita hammaspyörä alempaan tappiin ja helmi suuhun. Ota maasta sarananaula (hinge pin). Mene Sophian luokse ja anna hänelle sarananaula. Nosta ristikkoa ja sano, Minulla on idea. Sano että laittaa sarananaulan pönkäksi ristikon alle. Ota ristikko ja sarananaula. Mene takaisin kanaalin patsaan luokse ja mene sisään Atlantiksen toiseen renkaaseen. Atlantiksen toinen rengas: Kun menet sisään, niin Sophia lähtee eteenpäin. Seuraa häntä ovesta sisään ja mene niin vasemmalle kuin voit.
Ota kolosta valtikka (scepter), ja katso Sophiaa. Laita helmi kaulakorun suuhun ja käytä laatikkoa kaulakoruun. Kun Nur-Ab-Sal on kuollut, mene ulos ja vasemmalle. Katso seinästä asento ja mene huoneeseen, jossa on rapuauto. Mene ylös ja laita valtikka ja sarananaula koneeseen niihin asentoihin, jotka ovat lattiassa. Laita helmi suuhun, ja kun kone lähtee, niin vaihda vipujen asento niihin, jotka olivat seinässä. Kävele sillan loppuun ja alas. Atlantiksen kolmas ja viimeinen rengas: Kävele oviaukoista sisään kunnes pääset kohtaan, jossa seinässä näkyy kolme asentoa. Pistä ne muistiin. Jos Sophia seuraa sinua, olet oikealla reitillä. Jatka kulkemista, kunnes tulet sillalle. Kävele sen yli eri laattoja käyttämällä ja kävele alas. Kävele sisään ja laita kivikiekot tappiin. Käännä kiekot samaan asentoon kuin seinässä. Kun natsit saapuvat paikalle, puhu heille kunnes Kerner kuolee. Kun Ubermann yrittää tehdä sinusta jumalan, sano että hänen kannaltaan se ei olisi hyödyllistä. Sano, että kertominen saattaisi ehkä toimia jakamisen sijaan. Mutta sano ei yhtään, kun hän kysyy montako helmeä. Sano, että tapat hänet, kun olet jumala. Sen jälkeen, tee olosi mukavaksi, ja katso loppudemo. Kuvat näytteitä pelistä Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Copyright: LucasArts 1992. |